31 marca 2009

Internet jako „nauczyciel”

Komputer dla dzieci i młodzieży jest bardzo ciekawym i interesującym narzędziem. Zazwyczaj bardzo lubią z niego korzystać, dlatego może on być bardzo wszechstronnie wykorzystywany w procesie nauczania i edukacji. Za jego pomocą uczniowie zdobywają takie umiejętności jak: poznawanie, poszukiwanie, analizowanie, ocenianie informacji, rozwiązywanie problemów, podejmowania decyzji, twórczości, komunikowania się z innymi.

Internet wszystkim jego użytkownikom zapewnia dostęp do wielkich zasobów wiedzy, do programów ogólnodostępnych, do samodzielnego docierania do wiedzy.

Komputer w procesie edukacji jest środkiem dydaktycznym. Za jego pomocą następują takie procesy jak: poznanie, przeżywanie, przekształcanie rzeczywistości.
Pozwala on na większą efektywność w nauczaniu, rozwija samokształcenie, wyrównuje
szanse w dostępie do informacji, pozwala na komunikowanie się, wypowiadanie swojego zdania, uczestniczenie w dyskusjach.
Internet skierowany jest do nieograniczonej liczby użytkowników korzystających z niego w danym momencie, o każdym czaili z każdego miejsca. Pozwala na transmisje obrazu, dźwięku i tekstu .
Jednym z nowych sposobów edukacji jest edukacja na odległość, tzw. e-learning.
Daje ona możliwość uzupełnienia tradycyjnych form nauczania lub zrezygnowania nich. Z te
j formy nauki może korzystać każdy, kto posiada komputer i Internet.
Jest to bardzo wygodna forma. Nie wychodząc z domu, korzystają
c w dowolnym czasie dopasowując go do własnego wolnego czasu. Nauczanie to daje także możliwość komunikowania się z innymi uczestnikami, oraz współpracy z nimi.
W ostatnim czasie ta forma nauki bardzo się rozpowszechniła. Korzystają z nich

uczelnie, szkoły, firmy prowadzące kursy.

Na początki funkcjonowania nauczania na odległość wykorzystując Internet, nauczanie to opierało się na kształceniu korespondencyjnym oraz umieszczaniem materiałów dydaktyc
znych na stronach www.
Następnie przekazywanie korespondencyjne zostało zamienione dostępnymi środkami informatycznymi pozwalając na szybki kontakt nauczyciela i ucznia.
Następną formą kontaktu stały się fora internetowe.




Źródła :

http://www.oeiizk.edu.pl/fizyka/bugajska/rada.pdf korzystano w dniu 30.03.2009

http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=27&id=593 korzystano w dniu 30.03.2009

http://www.edukom.net/html/torun/referat.htm korzystano w dniu 30.03.2009

http://www.rc.fm/files/images/internet_7.jpg korzystano w dniu 30.03.2009

http://www.heroreklama.pl/adm/fotos/Image/Image/internet.jpg korzystano w dniu 30.03.2009



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz